Mobil Oyunlar İçin Nesne Tasarımı

Mobil Oyunlar İçin Nesne Tasarımı

Mobil Oyunlar İçin Nesne Tasarımı

Mobil oyunlar, mobil cihazların işlemci,bellek v.b. kapasiteleri sebebiyle, bilgisayar oyunlarından farklı olarak daha az bellek,işlem gücü ile çalışabilecek şekilde tasarlanmaktadır. Bunu sağlamak için oyunlarda kullanılan grafikler,üç boyutlu nesneler optimize (iyileştirme) edilerek kullanılmaktadır. Örneğin grafikler çeşitli teknikler ile daha az boyut kaplayacak şekilde sıkıştırılıyor, üç boyutlu modeller , "low poly model" denen Türkçe'ye seyrek model olarak çevirebileceğimiz hale getiriliyor.

Mobil oyunlar, mobil cihazlarının kapasitelerinin düşük olması sebebiyle bilgisayar oyunlarında kullanılan modeller gibi yüksek kenar,köşe,yüzey sayısına sahip modeller ile tasarlanmaz. Mobil oyunlar için nesne tasarımında olabildiğince az köşe,yüzey sayısına sahip modeller tercih edilir. Bununla beraber gerçeklikten ve detaydan ödün verilmiş olunur. Ancak bu sorun değildir, bir oyunda görsellerden daha önemli olan şey, oyunun oynanabilirliğidir.

Aşağıdaki videoda bir mobil  yarış, drift oyunu için hazırlanmış bir pist görülmektedir.Yukarıda da bahsedildiği gibi bu üç boyutlu yarış pisti modeli hazırlanırken kenar/köşe sayısına dikkat edilmiştir. Üç boyutlu modeli boyama ve kaplama işi oyun tasarımcısının isteğine göre yapılmıştır.

0 yorum:

Yorum Gönder